Wednesday, October 20, 2010

airmata kudus buatmu....

Ya Allah...hari ini aku terduduk lemah, akur dengan segala ujian-Mu Ya Allah...
ujian yang banyak menyedarkan aku...
ujian yang benar2 menyentuh perasaanku...
ujian yang membuat aku menangis mengenangkan dosa2ku terhadap-Mu...

Ya Allah...sesungguhnya kasih sayang dan cinta itu adalah nikmat-Mu buat hamba2-Mu...
cintaku kepada seorang sahabat kini tewas kepada-Mu...
aku sedar Ya Allah...Tuhan yang boleh memblak balikkan hati manusia...
Tuhan yang mempunyai satu sifat harus...mengada dan mentiadakan sesuatu...

kasihku kepada seorang sahabat yang aku baru kenali di dunia ini...
yang banyak memahami diriku...
yang banyak membantuku...
sayangnya sebagai seorang kakak kepada adiknya...

hari ini aku sedar bahawa kasih sayang manusia itu boleh berubah...
kadang kala naik...kadang kala turun..

Kau letakkan perasaan cemburu diantara kasih sayang dan cinta itu...
Kerana ku tahu...cinta yang manakah lebih tahan dan kekal....
ku akur,cinta kepada-Mu lebih mulia daripada segala2nya....
kau uji aku dengan perasaan cemburu...cemburu kepada seorang sahabat...
airmata berguguran...diri terasa dipinggirkan...

namun ku sedar Ya Allah aku sntiasa memilikiMu...
kasih sayang dan cinta dariMu...

buat sahabatku...hargailah kasih sayang dan cinta yang ade disampingmu...
hargailah orang2 yang mengambil berat dan menjagamu disisi....
yang dekat denganmu...
kerana yang jauh belum tentu dpt menjagamu sebaiknya.....
akhir kalam...wassalam...