Sunday, April 11, 2010

sambungan Cerita

salam terindah buat sidang pembaca...
bertemu kembali dalam episod yanng seterusnya... cerita ini terjadi ketika aku dipenghujung sem di bahagian dua...terbaca aku di board utama di kolej kediaman tawaran menjadi Jawatankuasa Perwakilan Kolej,namun tidak pernah terdetik ingin menyertainya... setelah sibuk dengan persiapan peperiksaan final, tup...tup...datang kepadaku sekeping borang untuk aku isi..aku menjadi berbelah bahagi, padaku matlamat utama datang ke uitm adalah untuk belajar dan cemerlang dalam pelajaran...keputusan ini aku ambil setelah aku membuat keputusan untuk keluar dari sistem pengajian matrikulasi selepas satu sem belajar di sana...namun apakan daya, Allah Maha Berkuasa...setiap apa perancangan yang kita lakukan tidak akan terlaksana tanpa izin dari-Nya...dibukakan pintu hati oleh-Nya, aku tiba-tiba menerima tawaran tersebut. tambahan pula disertakan bukti yang kukuh bahawa menjadi JPK bukan penghalang kepada sebuah kejayaan...ada je JPK yang dapat 4.00 dan maintain 3.00 ke atas,so why not me??? aku berpendapat...daripada seorang pelajar biasa,kini aku menjadi seorang pelajar luar biasa di mana penuh cabaran disekeliling... tambahan pula,sebagai JPK kamilah yang merancang dan melaksanakan program untuk semua pelajar...berat amanah itu kerana baik yang kami beri maka baiklah yang kami dapat,tetapi jika sebaliknya maka buruklh balasannya...berpandukan tunjuk ajar dari insan tersayang, maka tugasku menjadi lebih mudah...selalu berfikiran positif untuk membuat kebaikan,Insya-Allah akan dipermudahkan oleh-Nya....bersambung