Tuesday, April 13, 2010

sEm 3

Bak kate pepatah sikit-sikit lama-lama jadi bukit...semakin lama aku mengenalinya, semakin tinggi pemahamanku kepadanya...daripada taaruf menjadi tafahum...faham tak sebenar faham lagi lah,sikit-sikit baru...orangnya nampak je kasar tapi dalam hatinya taman berbunga...huhuhu...jangan marah ye...sejarah terdahulu membuatku tidak gemar mempunyai kawan rapat...alkisahnya kerana semasa aku berada di sekolah menengah aku mempunyai 3 orang kawan baik dan akhirnya kami terpisah semasa di tingkatan 4...perpisahan itu membuatkan aku serik untuk rapat ngan orang len...aku mula hidup berdikari seorang diri ke sana ke mari,yang ada hanyalah kawan di siang hari,kawan sekelas...aku memilih untuk keseorangan...dalam pertengahan buan lapan 2009 barulah aku tahu bahawa aku dan dirinya mempunyai persamaan iaitu.....(biarlah rahsia)...sejak itu aku mula untuk memenuhi ruang-ruang kosong kesunyian...tidak mustahil anda akan merasa kesunyian walaupun anda mempunyai kawan yang ramai...bila mengenangkan kata-katanya semula,hatiku menjadi sayu dan sentiasa tertanya-tanya adakah sampai kini hatinya merasa begitu...(kepada yg berkenaan,jawab jgn tak jawab)...persamaan demi persamaan membuatkan aku sangat mengkagumi ciptaan Ilahi,betapa hebatnya Dia yang mencipta...aku yakin bahawa pasangan kembar sekalipun tidak akan melalui pengalaman yang sama...bersambung